Tarinat

Mikä Medieco on?

Tähän kysymykseen törmäämme aika ajoin. Lyhyesti ja ytimekkäästi: Medieco on verkko-oppimisen asiantuntija. Koulutustemme kohderyhmänä ovat terveydenhuollon ja sosiaalialan ammattilaiset. Tarjomme työkaluja osaamisen kehittämiseen ja varmistamiseen verkossa.

Itse asiassa useimmat sairaanhoitajat ja lähihoitajat aina Kokkolasta Utsjoelle ja Suomussalmelta Tornioon saakka ovat viimeisimmän vuosikymmenen aikana osallistuneet Mediecon lääkehoidon verkkokoulutuksiin ja tentteihin. Medieco ei siitä huolimatta ole kaikille täysin tuttu.

Medieco perustettiin vuonna 1990. Verkkokoulutusmaailmaan yritys astui mukaan 2000-luvun puolivälissä. Yhteistyössä silloisen omistajansa Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin kanssa Medieco ryhtyi tuottamaan sairaanhoitajien I.V. -tenttejä verkkotenteiksi. Aiemmin lääkehoidon osaaminen oli varmistettu paperitentein.

Vuonna 2011 Mediecon omistajiksi tulivat Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin lisäksi neljä muuta pohjoissuomalaista sairaanhoitopiiriä. Medieco on siitä lähtien vuosi vuodelta vahvistanut asemaansa OYS-erityisvastuualueen yhteisenä verkkokoulutusyrityksenä. Olemme aina pyrkineet vastaamaan omistajiemme ja asiakkaidemme tarpeisiin, siksipä monet koulutuksemme syntyvätkin yhteiskehittämisen hengessä. Olemme laajentaneet esimerkiksi lääkehoidon koulutusvalikoimaamme ja tarjonneet myös muita kokonaisuuksia asiakkaillemme.

Medieco toimii osaavien ammattilaisten tukena verkko-oppimisen asiantuntijana. Vuosien varrella olemme olleet mukana tuomassa verkko-oppimista osaksi terveydenhuollon täydennyskoulutusta. Oppimisympäristömme tarjoaa osaamisen varmistamisen lisäksi paikan esim. projektityöskentelylle ja perehdytysmateriaaleille. Yhä digitalisoituvassa maailmassa työmme verkko-oppimisen sanansaattajina on kuitenkin vielä kesken.

Medieco – Osaavien ammattilaisten tukena

Miksi osaaminen on tärkeää?

Syksyä leimaa vahvasti koulujen alkaminen. Vaikka perheessä ei olisikaan kouluikäisiä lapsia tai opiskelijoita, on koulujen alkaminen silti syksyn merkki.

  • Miksi pitää opiskella? Miksi pitää mennä kouluun? Jotta osaisi, minä vastaan.

Oppiminen ja opiskelu ei pääty vaikka koulu loppuisikin, eikä oppiminen ala siitä kun koulu alkaa. Oppiminen on elinikäinen tapahtuma, joka johtaa osaamiseen.

Osaaminen, know-how, tietotaito ja asiantuntemus ovat tietosanakirjan mukaan synonyymeja. Osaamista voisi kuvata reppuna, johon sinä keräät teoriatietoa, käytännön osaamista, kokemusta – hiljaista tietoa. Osaaminen ei ole pelkästään koulutusta ja työssä oppimista tai täydennyskoulutusta, myös elämänkoulu ja elämänkokemus ovat osaamista. Kaikki nämä yhdessä tekevät sinusta uniikin osaajan.

Terveydenhuollon alalla työskentelevänä ammattilaisena sinulla ja minulla on velvollisuus pitää yllä ja kasvattaa ammattitaitoa. Se on osa potilasturvallisuutta ja ammatti-identiteettiä, ammattiylpeyttä.  Minulla on tahto osata ja taitaa työni mahdollisimman hyvin. Hoidan potilasta ja kohtaan asiakkaan ammattilaisena ja hän voi luottaa osaamiseeni. Kollegani voi luottaa minun apuun ja osaamiseen hätätilanteessa. Esimies tuntee osaamiseni ja uskoo minulle työtehtäviä, joissa saan onnistumisen kokemuksia. Olenhan osaaja ja hoidan työni taidolla.

Medieco tarjoaa työkaluja osaamisen kehittämiseen ja varmistamiseen verkossa. Me olemme täällä Teidän, osaavien ammattilaisten tukena.

Aurinkoista syksyä toivottaa Tanja – sairaanhoitaja, farmaseutti, koulutuskoordinaattori

Esittelyssä Mediecon Assi

Aurinkoisia terveisiä Mediecon asiakastuesta! Olemme loppukevään aikana tuoneet nettisivuillemme pieniä uudistuksia. Mukavana täydennyksenä olemassa oleviin asiakastuen kanaviin (tukipuhelin, sähköposti ja chat), on avattu Asiakassivu Assi.
Assiin on koottu tietoa koulutuksista ja käytännöistä.

Kaikille on tuttua tehokkaan viestinnän ja ihmisten tavoittamisen haasteet. Ilmoittautumisia koulutuksiimme tekevät esimiehet, yhteyshenkilöt ja työntekijät itse – käytännöt vaihtelevat asiakkaidemme keskuudessa. Mediecon tiedotteet ja ohjeet eivät aina saavuta tavoiteltavissa määrin loppukäyttäjiä eli varsinaisia yhteyshenkilöitä ja koulutuksiin osallistujia. Seurauksena on kysymyksiä, ihmettelyä, sähköpostien singahtelua ja liitetiedostojen liikkumista.

Assin tarkoituksena on mahdollistaa aiempaa tehokkaampi tiedonkulku meiltä teille, asiakkaillemme ja teiltä eteenpäin omassa työyksikössänne. Tavoitteena on, että Assi tehostaa asiakastukea: antaa nopean vastauksen, neuvon tai vinkin asiakkaan kysymykseen tai pulmaan myös silloin, kun Mediecon tuki ei palvele puhelimitse tai sähköpostilla.

Tiedonkulun parantamiseen yksiköiden sisällä on tarvetta, jotta esimerkiksi tilatut käyttäjätunnukset saadaan toimitettua mahdollisimman nopeasti. Asiakassivulta löydät muun muassa ohjeen ilmoittautumisten tekemiseen, tietoa käyttäjätunnuksista sekä tentteihin liittyvistä käytännöistä. Assi ei sisällä tentinvalvonnan salasanoja eli ne lähetetään jatkossakin erikseen tentinvalvojille. Huomioithan, että ilmoittautumiset tehdään edelleen tuttuun, salasanasuojattuun ilmoittautumisjärjestelmään.

Asiakassivun löydät nettisivuilta ylävalikosta oikealta eli osoitteessa https://medieco.fi/asiakassivu/.  Olemme viimeisimmässä uutiskirjeessämme tiedottaneet Assista asiakasorganisaatioiden yhteyshenkilöitä. Lisäksi olemme lähettäneet erikseen tiedon niille yhteyshenkilöille, jotka ovat merkinneet omat tietonsa ilmoittautumislomakkeelle kuluneen 18 kuukauden aikana. Assin linkin ja salasanan yhteyshenkilö voi välittää eteenpäin omassa organisaatiossaan ja työyksikössään niille henkilöille, joiden uskoo hyötyvän yhteen paikkaan kootusta Mediecon informaatiosta. Mikäli henkilöstöllä on lupa ilmoittautua koulutuksiin suoraan itse, voi linkkiä ja salasanaa välittää eteenpäin koulutuksiimme osallistuville.

Mikäli kiinnostuit Assista etkä ole salasanaa vielä saanut, laita meille viestiä tuki@medieco.fi. Otamme innolla vastaan kaikki palautteet, uudet ideat Assin aiheista sekä kehittämisehdotukset. Mahdollisuuksien mukaan ideoita kehitetään osaksi toimintaa.

Medieco – osaavien ammattilaisten tukena.