Tarinat

Esittelyssä Mediecon Assi

Aurinkoisia terveisiä Mediecon asiakastuesta! Olemme loppukevään aikana tuoneet nettisivuillemme pieniä uudistuksia. Mukavana täydennyksenä olemassa oleviin asiakastuen kanaviin (tukipuhelin, sähköposti ja chat), on avattu Asiakassivu Assi.
Assiin on koottu tietoa koulutuksista ja käytännöistä.

Kaikille on tuttua tehokkaan viestinnän ja ihmisten tavoittamisen haasteet. Ilmoittautumisia koulutuksiimme tekevät esimiehet, yhteyshenkilöt ja työntekijät itse – käytännöt vaihtelevat asiakkaidemme keskuudessa. Mediecon tiedotteet ja ohjeet eivät aina saavuta tavoiteltavissa määrin loppukäyttäjiä eli varsinaisia yhteyshenkilöitä ja koulutuksiin osallistujia. Seurauksena on kysymyksiä, ihmettelyä, sähköpostien singahtelua ja liitetiedostojen liikkumista.

Assin tarkoituksena on mahdollistaa aiempaa tehokkaampi tiedonkulku meiltä teille, asiakkaillemme ja teiltä eteenpäin omassa työyksikössänne. Tavoitteena on, että Assi tehostaa asiakastukea: antaa nopean vastauksen, neuvon tai vinkin asiakkaan kysymykseen tai pulmaan myös silloin, kun Mediecon tuki ei palvele puhelimitse tai sähköpostilla.

Tiedonkulun parantamiseen yksiköiden sisällä on tarvetta, jotta esimerkiksi tilatut käyttäjätunnukset saadaan toimitettua mahdollisimman nopeasti. Asiakassivulta löydät muun muassa ohjeen ilmoittautumisten tekemiseen, tietoa käyttäjätunnuksista sekä tentteihin liittyvistä käytännöistä. Assi ei sisällä tentinvalvonnan salasanoja eli ne lähetetään jatkossakin erikseen tentinvalvojille. Huomioithan, että ilmoittautumiset tehdään edelleen tuttuun, salasanasuojattuun ilmoittautumisjärjestelmään.

Asiakassivun löydät nettisivuilta ylävalikosta oikealta eli osoitteessa https://medieco.fi/asiakassivu/.  Olemme viimeisimmässä uutiskirjeessämme tiedottaneet Assista asiakasorganisaatioiden yhteyshenkilöitä. Lisäksi olemme lähettäneet erikseen tiedon niille yhteyshenkilöille, jotka ovat merkinneet omat tietonsa ilmoittautumislomakkeelle kuluneen 18 kuukauden aikana. Assin linkin ja salasanan yhteyshenkilö voi välittää eteenpäin omassa organisaatiossaan ja työyksikössään niille henkilöille, joiden uskoo hyötyvän yhteen paikkaan kootusta Mediecon informaatiosta. Mikäli henkilöstöllä on lupa ilmoittautua koulutuksiin suoraan itse, voi linkkiä ja salasanaa välittää eteenpäin koulutuksiimme osallistuville.

Mikäli kiinnostuit Assista etkä ole salasanaa vielä saanut, laita meille viestiä tuki@medieco.fi. Otamme innolla vastaan kaikki palautteet, uudet ideat Assin aiheista sekä kehittämisehdotukset. Mahdollisuuksien mukaan ideoita kehitetään osaksi toimintaa.

Medieco – osaavien ammattilaisten tukena.

Tervetuloa Mediecon tarinoiden pariin

Luet juuri ensimmäistä Mediecon tarinaa. Tulemme jatkossa kertomaan teille kuulumisiamme myös näiden tarinoiden muodossa. Mukava juttu, kun pistäydyit lukemaan!

Lääkehoidon koulutuksemme päivitetään säännöllisesti. Meillä on huippuluokan asiantuntijaverkosto, jonka käsiala näkyy kurssiemme sisällössä. Lääkehoidon perusteet ja Psykiatrisen ja päihdepotilaan lääkehoidon verkkokoulutukset ovat kokeneet suurimman muodonmuutoksen edellisellä päivityskierroksella. Ulkoasu on nyt moderni, sisältöä on jaoteltu selkeämmiksi kokonaisuuksiksi ja koemme, että käytettävyys on parantunut, kun otimme käyttöön diaesitysmallin oppimateriaalin esittämiseen.

Asiakkaitamme on puhuttanut PKV-lääkeosaaminen. Viimeisimmällä päivityskierroksellamme peilasimme PKV-lääkehoidon sisältöjämme erityisen tarkasti Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen julkaisemaan Turvallinen lääkehoito-oppaan linjaukseen. Voimme ylpeinä kertoa, että kurssiemme sisältö on vastannut ja vastaa edelleen erittäin hyvin niihin vaatimuksiin, joita  Turvallinen lääkehoito -opas lääkehoitosuunnitelman tekemiseen sosiaali- ja terveydenhuollossa edellyttää.

Uudistettua oppimateriaalia värittävät potilastapaukset sekä osaamista testaavat kysymykset ja pohdintatehtävät. Lisäksi vanhusten lääkehoitoa käsittelevää osiota laajennettiin, jotta pystytään vastaamaan paremmin asiakkaidemme esittämiin osaamisen haasteisiin. Vanhusten lääkehoito -osiossa seurataan Reinon ja Mairen tarinaa. Reino on muistisairaan vaimonsa omaishoitaja. Hän kaatuu postinhakureissulla ja joutuu lonkkaleikkaukseen. Tämän seurauksena Reino ja Maire muuttavat tehostetun palveluasumisen yksikköön. Monisairailla ikäihmisillä on monenmoista haastetta lääkehoidossa. Osaisitkohan sinä ratkaista heidän lääkehoidossa ilmenevät pulmatilanteet?