Yhteistyötapaamiset – vuorovaikutuksen ja luottamuksen rakentamista
Tapasimme vastikään Oulussa
Järjestämme säännöllisesti yhteistyötapaamisia omistajahyvinvointialueidemme osaamisen tiimien eli keskeisten asiakkaidemme kanssa. Tapasimme tiimien kanssa vastikään nyt marraskuussa Oulussa, edellisen kerran kokoonnuimme toukokuussa. Tapaamisessa vaihdoimme tiimien kuulumiset, kävimme läpi työn alla olevat kurssit ja työtilat sekä keskustelimme integraatioon liittyvän ennakkotehtävän vastauksista. Lisäksi keräsimme digitaalisilla muistilapuilla asiakkaiden ideoita nykyisen yhteistyön parantamiseksi.
Tapaamisesta jäi käteen konkreettisia tapoja viestiä palveluistamme hyvinvointialueille; erityisesti niille, joille Medieco ei ole vielä kovin tuttu. Saimme myös vinkkejä siihen, mitä yhteisissä tapaamisissa olisi hyvä kertoa tai esitellä, sekä toiveita kurssien sisällöntuotantoa ajatellen. Muistilappujen sisällöistä saamme konkreettista suuntaa yhteistyön kehittämiseksi. Tätä tärkeää tietoa olemme jo hyödyntäneet toimintamme kehittämisessä ja tulemme ottamaan ne huomioon myös ensi vuoden toiminnassa.
Hyvinvointialueuudistus tuo tarpeita kokoontumisille
Pyrimme kokoontumaan kasvotusten osaamisen tiimien kesken 1–2 kertaa vuodessa. Tilaisuudet eivät ole vain tiedonjakoa varten, vaan ne ovat tärkeä vuorovaikutuksen ja verkostoitumisen hetki kaikille osapuolille. Tapaamiset ovat olleet tänä vuonna erityisen tärkeässä roolissa, koska hyvinvointialueuudistus on tuonut uusia tuulia osaamisen tiimeihin ja toimintaprosesseihin. Tutustumalla toisiimme madaltuu myös kynnys jatkaa keskusteluja puhelimen, sähköpostin ja etäyhteyksien välityksellä.
Yhteistyötapaamiset ovat toisaalta myös meille tilaisuus jakaa tietoa Mediecon toiminnasta. Kerromme tapaamisissa ajankohtaisista asioista, työn alla olevista verkkokoulutusprojekteista, koulutusten suoritusmääristä sekä tulevaisuuden näkymistä. Usein tapaamiseen liittyy myös ennakkotehtävä, jonka antia käsitellään tapaamisessa. Tänä vuonna se liittyi järjestelmäintegraatioihin ja vastausten pohjalta lähdemmekin edistämään tätä toivottua ominaisuutta.
Yhteistyötapaamiset tarjoavat erinomaisen tilaisuuden kuulla asiakkaiden tarpeita ja odotuksia, mikä auttaa meitä kehittämään ja tuottamaan heille parempia palveluja. Rakennetaan jatkossakin luottamusta kasvokkain – yhdessä.
Seuraavia yhteistyökohtaamisia odotellessa,
Paula, verkkokoulutuspäällikkö
Medieco – Osaavien ammattilaisten tukena!